tirsdag den 2. oktober 2012

Oplevelser!!

(Sidste blog er forresten skrevet d. 29/9, ikke den 1/10 :) )

Igen en lang roman fra mig, da jeg er sindssyg daerlig til at skrive hver dag, og har desvaerre ikke muligheden for det.. Oev oev, regnede med at min computer hernedee kunne faa internet, men nej, det vil den ikke vaere med til, saa denne computer er til laans, naar jeg kan faa fat i den ;)
Nok om det, og mere om hvad jeg render rundt og laver i det dejlig varme SydSpanien! Jeg skal sige jer, at det kan vaere varmt, naar man ligger og slikker sol, men saa er det jo rart at man lige kan hoppe i havet! Heeh!
En oplevelse jeg fik i soendags, var tyrefaegtning! Nu har jeg vaeret inde og se "the real deal", og selvom jeg troede at tyrefaegtning egentlig var okay, fordi det er en spansk tradition, osv. Saa besluttede jeg mig for, at det ikke er i orden. Da jeg sad dèr paa tribunen og overvaerede hele 3 tyre blive slaaet ihjel paa saadan en grusom maade, fik jeg nok! Det var taet paa at jeg gik, men en billet paa 350 kr, gjorde alligevel at jeg blev og saa det sidste med.. Jeg vil ikke sige, at jeg har fortrudt, at have set det, for en oplevelse er en oplevelse, og nu ved jeg, hvad jeg synes om det. Jeg synes selvfoelgelig at man skal bevare traditionerne i de forskellige lande, for det er det som goer at kulturforskellen lever videre, men at torturer dyrerne paa denne maade er forkert! Det viser sig saa ogsaa, at tyrefaegtning er ved at blive afskaffet, da EU mener, at det er dyremishandling - efter min egen mening, har de ret.
Derudover, har jeg spist en masse!! Det kan godt vaere det lyder lidt maerkeligt, men synes virkelig ikke, at jeg laver meget andet.. Spaniere har det meget med, at der skal vaere tid til at spise, og hvis man ikke liiiige er sulten, saa er der noget galt, og de spoerger om man er daerlig.. Saa jo, jeg spiser meget, men sjaeldent spansk mad, da min onkel er Italiener og ejer en Italiensk restaurant, hvor jeg saa spiser eftermiddag og aften. Mit eget lille maal er, at naa at proeve alt hvad der staar paa menukortet, og jeg er allerede godt paa vej, saa tror faktisk jeg naar det ;)
I morgen har jeg planer om, at gaa ned i udlejningsvideo-butik, hvor jeg kan laane filmen: "El Lobo", da jeg skal bruge den paa mit AT-projekt. Jeg er godt igang, og selvom jeg troede det ville vaere svaert at snakke med folk om ETA (en terrorist-organistation i Spanien), er det ikke saa slemt. Naar jeg har snakket med folk laenge nok og kommer ind paa, hvad jeg skriver om, mens jeg er hernede, er de villige til at snakke om det, men ellers laegger de fleste spaniere laag paa det, og vil ikke snakke om det. Det har vaeret dejligt, at jeg har moedt saa mange forskellige og soede mennesker, og mange har jeg ikke taget kontakt til, men de er kommet over til mig, bare for at snakke.. Ogsaa er det jo luksus, naar man faar lov til at afproeve noget at sit spanske! Synes allerede det gaar fremad, og min faster soerger for, at jeg laere madvarenes navne :)
Jeg vil slutte, og haeber, at alt gaar godt hos jer! Spanske kindkys Camilla!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar